Imukurkuista yms.. - Mietintöjä

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Imukurkuista yms.. - Mietintöjä

Kirjoittaja jarim » 21 Maalis 2007, 21:37

Titaani kirjoitti:Yllättävän vähän eroa?? Mailmalla on ollut isompia eroja. Säädöittekö kohdalleen molemmilla pituuksilla?
Oliko lyhyet avarrettu 50mm kokoon?

Joku muu rajoittaa tehoa?
Oli niitä Rainekin testaillut omassa pyörässään. Tuollainen "nyppylä" tulee tuohon 7000rpm kohdille, eipä juuri muuta. No lyhyet sinne kuitenkin jätin paikoilleen, josko niistä jotain iloa kenttäajoissa ynnä muissa "kovaamennääntilaisuuksissa" olisi?!

Kirjoittaja Titaani » 21 Maalis 2007, 18:20

Yllättävän vähän eroa?? Mailmalla on ollut isompia eroja. Säädöittekö kohdalleen molemmilla pituuksilla?
Oliko lyhyet avarrettu 50mm kokoon?

Joku muu rajoittaa tehoa?

Kirjoittaja BussiJussi » 21 Maalis 2007, 08:13

Eipä tosiaan isolohkossa näy olevan merkitystä, kummat on....

Mutta tulokset muuten...... :respekt:


:p :p

Kirjoittaja jarim » 20 Maalis 2007, 22:34

1397cc Pitkät vs. lyhyet .. eipä juuri iloa ole?

Edit: sinisellä pitkät, punasella lyhyet




Edited By jarim on 1174422927

Kirjoittaja 74-1155281906 » 01 Maalis 2007, 19:09

Titaani kirjoitti:15€ oli kpl hinta lyhyillä paikallisessa suzuki liikkeessä. Lisäksi pieni modifiointi työ :smoking:
Oulrait, pitänee hakia semmoset, ellei täällä kävele jonkun ylimääräiset vastaan.

Kirjoittaja Titaani » 01 Maalis 2007, 16:44

15€ oli kpl hinta lyhyillä paikallisessa suzuki liikkeessä. Lisäksi pieni modifiointi työ :smoking:

Kirjoittaja 74-1155281906 » 01 Maalis 2007, 14:33

Titaani kirjoitti:
akseli kirjoitti:
jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p

jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p

Ei näitä halpoja hevosia kannata jättää laitumelle noin pienen homman takia. :D

48mm vakiosta kun isontaa 50mm niin virtauspinta-ala kasvaa yli 8%, eli ei se ainakaan huonommaksi mee.
Jostain lueskellut myös juttuja, että liian iso voi olla huonompikin. Mutta tuskin tuo vielä haittaa, kun eikös se 50 millisenä tule vasta samaan tasooon ruiskurungon kanssa?

BTW, ostetaan kaksi tai neljä kappaletta noita vakio lyhyitä torvia. Ja halvalla tietysti. Ei jaksais alkaa pitkistä modaileen :) Turbo miehillä ainakin jäänyt ylimääräisiä. Kujo?

Kirjoittaja Titaani » 01 Maalis 2007, 07:14

akseli kirjoitti:
jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p

jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p
Ei näitä halpoja hevosia kannata jättää laitumelle noin pienen homman takia. :D

48mm vakiosta kun isontaa 50mm niin virtauspinta-ala kasvaa yli 8%, eli ei se ainakaan huonommaksi mee.

Kirjoittaja Fastard » 28 Helmi 2007, 23:21

Sen verran vielä mainittakoon että suurennettujen runkojen ja kannen väliin jää melko suuri porras. Akseli se tais mainita niistä tehohyödyistäkin kun pykälät hioo pois...?

Kirjoittaja akseli » 28 Helmi 2007, 20:50

jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p

jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p




Edited By akseli on 1172689708

Kirjoittaja jarim » 28 Helmi 2007, 20:11

Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p

Kirjoittaja 107-1089231881 » 28 Helmi 2007, 19:44

roadrunner kirjoitti:Hmmm... Ksthb minkalaisia ongelmia ollut Hestekin kanssa 8000 rpm jälkeen? Ihan vaan mielenkiinnosta :shocked:
Turbo mopoissä laskentakyky on ollut heikoilla 8000rpm jälkeen.
Isot pojat kertoneet on :smoking:

Kirjoittaja 114-1110096759 » 28 Helmi 2007, 19:29

Hmmm... Ksthb minkalaisia ongelmia ollut Hestekin kanssa 8000 rpm jälkeen? Ihan vaan mielenkiinnosta :shocked:

Kirjoittaja Fastard » 28 Helmi 2007, 15:34

Ei siinä kummempia poppakonsteja tarvinut tehdä. Pora ruuvipenkkiin kiinni, siihen sellainen hiontalamelli lieriö. 120 muistaakseni karheudeltaan. Pinnan viimeistelin huopalaikalla autosolia hyväksikäyttäen :;):

Lyhensin suppilot entisestään kuumailmapuhaltimella lämmittämällä ja siihen painoa päälle siksi aikaa että ne on jäähtynyt..

Kirjoittaja Titaani » 28 Helmi 2007, 08:34

Fastard kirjoitti:Kuvan tynkää kumikurkun istuvuudesta runkoon.. Keväällä vasta pääsen tyypittelemään näitä asioita.. ??? On meinaan nyt ajatukset aikalailla tulessa suuntaan sun toiseen :blues:

Kuva

Fastard
Millä hoonasit kumikurkun sovituksen isommaksi runkoon ja viimmeistelit suppilot?


Tuolla hayabusa.org saitilla mielenkiintoinen vertailu Vakio lyhyiden torvien ja Factory Pro V-stacks eroista. Näyttää niissä lyhkäsissä olevan potentiaalia:
Vakio lyhyet vs. Factory Pro V-stacks




Edited By Titaani on 1172657897

Ylös