Minne dynoon? - Dyno

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Minne dynoon? - Dyno

Kirjoittaja Kekku » 25 Maalis 2007, 20:49

Kekkula kirjoitti:Asianomainen saa itse ilmottautua tai joku tuttunsa sitten luvan kanssa yhteystiedot antaa.

Ei ukko juurikaan voorumeita seuraile.

Tuo "mainostus" oli suunnattu tälle Jokimaa nimimerkille. Ei tartte busaa ympäri Suamea ajeluttaa kun nurkista löytyy asiantuntevaa apua.

"jospa palvelu olisi parempaa.".... tuttu homma
:thumbup:

Kirjoittaja Purkuosia.com » 25 Maalis 2007, 20:37

Asianomainen saa itse ilmottautua tai joku tuttunsa sitten luvan kanssa yhteystiedot antaa.

Ei ukko juurikaan voorumeita seuraile.

Tuo "mainostus" oli suunnattu tälle Jokimaa nimimerkille. Ei tartte busaa ympäri Suamea ajeluttaa kun nurkista löytyy asiantuntevaa apua.

"jospa palvelu olisi parempaa.".... tuttu homma

Kirjoittaja 103-1116517908 » 25 Maalis 2007, 20:20

Kekkula kirjoitti:
Jokimaa kirjoitti:Sinne sit,jospa palvelu olisi parempaa.

Vierumäellä Lahden kupeessa on erään teho tehtailijan tallissa penkki.

Löytyy Yoshimuran kapula jolla pystyy säätämään alkuperäistä ruiskuboxia. Ei tartte välttämättä Commandereita hommata. Kapulalla saa perussäädöt lähemmäks.

Kaverilla on ammattitaitoa penkityksestä. Se ei ole ihan sama kuka ja miten sitä pyörää penkissä vinguttaa. Ammattitaidoton saa vertailukelvottomia tuloksia.
Jos mainostaa noinkin kovasti meinaat, niin kannattaisiko kertoa edes että kenestä on kyse?

Kirjoittaja Purkuosia.com » 25 Maalis 2007, 19:25

Jokimaa kirjoitti:Sinne sit,jospa palvelu olisi parempaa.
Vierumäellä Lahden kupeessa on erään teho tehtailijan tallissa penkki.

Löytyy Yoshimuran kapula jolla pystyy säätämään alkuperäistä ruiskuboxia. Ei tartte välttämättä Commandereita hommata. Kapulalla saa perussäädöt lähemmäks.

Kaverilla on ammattitaitoa penkityksestä. Se ei ole ihan sama kuka ja miten sitä pyörää penkissä vinguttaa. Ammattitaidoton saa vertailukelvottomia tuloksia.

Kirjoittaja Jokimaa » 23 Maalis 2007, 15:55

Sinne sit,jospa palvelu olisi parempaa.

Kirjoittaja 107-1126906030 » 23 Maalis 2007, 11:59

Ota suunnaksi Viaber Oy, Järvenpäässä saat osat ja penkityksen samasta paikasta, Harrin ammattitaito on luokkaa PRO :respekt:

Kirjoittaja Jokimaa » 23 Maalis 2007, 10:10

Pitäisi hommata Power Commander mopoon ja penkittää.
MUTTA missä penkität ja mistä ostat Commanderin.

On ainakin täällä Lahden suunnalla aikamoisia heittoja itse Commanderin hinnoissa saati sit sen penkityksen:::::D

Kirjoittaja jarim » 27 Tammi 2007, 17:32

Tkorkiak kirjoitti:Tulipas siellä oulussa käytettyä busaa penkissä, 171hp irtos takapyörältä :p ja nyt pitäs mopottimen olla säädöissäkin. Nyt vaa kevättä odotellen!

Saako udella paljonko oli korjauskerroin (STP corr.f.) ko. lapussa?




Edited By jarim on 1169912000

Kirjoittaja Tkorkiak » 27 Tammi 2007, 16:47

Tulipas siellä oulussa käytettyä busaa penkissä, 171hp irtos takapyörältä :p ja nyt pitäs mopottimen olla säädöissäkin. Nyt vaa kevättä odotellen!



Edited By Tkorkiak on 1169909485

Kirjoittaja jarim » 27 Tammi 2007, 13:13

Ainakin Kemistä löytyy jarru, nykyään jopa jäähdytetty. :)

Kirjoittaja BussiJussi » 27 Tammi 2007, 11:56

offtopic: Mitkä penkit pelkkiä inertiapenkkejä, ja mitkä jarrullisia........? Varmaan helpompi säätää kuiteskin tossa jarrullisessa? nimim. Onko maailmassa enemmän tyhmiä kysymyksiä, vai vastauksia?








:p :p

Kirjoittaja Kujo » 21 Tammi 2007, 19:13

kajbusa kirjoitti:
gold kirjoitti:En tiedä mistään mitään, mutta Kajmc:n penkki anto muistaakseni 240hp @ 0.6bar, ja tuon korkeammalle ei vaan paineet noussu. Kemissä taas heilahti muistaakseni 297hp/279nm @ 0.9bar.

Toi on mielenkiintoinen juttu.... koska Kamc rulla on painavempi ja suurempi halkaisialtaa pitäisi siinä olla enempi vastusta....

Omasta on aina lähtenyt se (säädetty) 0,7 bar siinä rullalla kun olen testannut.....

Täytyy alkaa lisätä kitkapintaa rullalle ettei siinä tapahdu sitä paljon puhuttua luistoa
:D
Siitä kai tässä on kysymys :p
Taisi tuossa tapauksessa olla kyse ennemminkin katteen alle unohdetusta bleedistä.
Ja Goldin koneessa on sen verran iso ahdin, että vaatii dynossa huomattavan paljon enemmän ohivirtausta kellolle kuin tien päällä ajettaessa.

Kirjoittaja kajbusa » 21 Tammi 2007, 17:38

gold kirjoitti:En tiedä mistään mitään, mutta Kajmc:n penkki anto muistaakseni 240hp @ 0.6bar, ja tuon korkeammalle ei vaan paineet noussu. Kemissä taas heilahti muistaakseni 297hp/279nm @ 0.9bar.
Toi on mielenkiintoinen juttu.... koska Kamc rulla on painavempi ja suurempi halkaisialtaa pitäisi siinä olla enempi vastusta....

Omasta on aina lähtenyt se (säädetty) 0,7 bar siinä rullalla kun olen testannut.....

Täytyy alkaa lisätä kitkapintaa rullalle ettei siinä tapahdu sitä paljon puhuttua luistoa
:D
Siitä kai tässä on kysymys :p

Kirjoittaja akseli » 20 Tammi 2007, 09:15

gold kirjoitti:Oukkidoukki.
Ja noin niinkuin yleisesti, mitä väliä sillä on paljonko sieltä takaa ulos tuuppaa, kunhan vaan kädet venyy.
:thumbup:

tämä on taas tätä :respekt: poikien juttuja :thumbup: tehojen ja nopeuksien sijaanhan voisi tosiaankin mitata kenellä suur..-pisimmät kädet :respekt: :thumbup:

Kirjoittaja 103-1116517908 » 19 Tammi 2007, 20:09

jarim kirjoitti:
gold kirjoitti:
jarim kirjoitti:Valitsinkohan huonon smileyn tuohon 184 & 200 kommentin perään kun ilmeisesti tulin väärin ymmärretyksi? No jokatapauksessa, mielestäni nuo teholukemat olivat ihan linjassa ei pitäisi kauheasti ylimääräisiä koneja olla (Kemistä vastaavat lukemat 187 ja olikos Akselilla jotain 203 siellä?).

Valitsit. Ymmärsin tuosta juurikin niin että mielestäsi hepoja olisi pitänyt saada enemmän. Kuiten muistaakseni Kajaanissakin kävi? :;):

Tuo takarenkaan pito kommentti ei liittynyt noihin 184 & 200 mitenkään enkä nyt oikeen ymmärrä mitä noilla omilla kommenteillasi olet yrittänyt todistella?


No mihin se sitte liittyi?
Ja en ole tuossa mitään yrittänyt todistella, otin vain yleisesti kantaa tähän täälläkin vallitsevaan ifernaaliseen hevosvoima eipäs-juupas väittelyyn ja kerroin miten itselläni oli tuo homma mennyt.

No valaistaan taustaa hieman lisää. Muistaakseni neljässä eri penkissä tuota keksintöä tosiaan tuli kesän aikana eri tilaisuuksissa käytettyä, Kajaanissa ja Tampereella tuon Bikefoxin ja Kemin penkin lisäksi. Kajaanista ja Tampereelta jäi tosiaan ihmetys siitä kun tulos oli sen 10+ hp vähemmän mitä "sieltä pitäisi löytyä". Kuitenkin Joensuussa mentiin 315km/h rajoitinta vasten joten kyllä ne tehot kuiten tallessa pitäisi olla. Syksyllä sitten pyöräytettiin huvikseen uudestaan Kemin penkissä ja tulos? Reilut 175hp. Kesän aikana pyörään ei ollut tehty mitään muutoksia. Paitsi takarengas. Kemissä ja Bikefoxilla käydessä oli eri rengas mitä muilla kerroilla .. No tuota 175hp käppyrää kun verrattiin siihen keväiseen (http://www.hiekkalaatikko.org/187.jpg) niin huomattiin että tuohon 5000rpm asti käyrä kulki täsmälleen samaa viivaan myöten. Tuossa 5000rpm kohdalla on aika jyrkähkö nousu ja siitä eteenpäin viiva oli yhtä säkkärää ja huipputehot tosiaan jotain 175. Anaalyysinä siis: 5000rpm jälkeen takarenkaasta hävisi pito ja se näkyy sitten loppukäyrässä.

Siihen siis liittyi tuo kommentti takarenkaan pidon merkityksestä. :kippis:
Oukkidoukki.
Ja noin niinkuin yleisesti, mitä väliä sillä on paljonko sieltä takaa ulos tuuppaa, kunhan vaan kädet venyy.
:thumbup:

Ylös