Kirjoittaja Falconer » 23 Syys 2004, 13:22
Aikaa sitten kirjoittelin hiukka epäilevien sanojen kera paikallisesta Suzuki-huollosta koskien viime syksyn huoltokäyntiä. Lähinnä oli kysymys siitä, että huoltomiehen kanssa keskusteluani kävi ilmi, ettei hän tunnistanut busan tyyppivikoja esim. nokkaketjun kiristimen recallia. Jäi semmoinen olo, että kuinkahan muutkaan työt sitten luonnistaa...
Vuosi sitten sain nootin pyörää huollosta noutaessani, että kolmosimuventtiili on rajalla ja pitäisi viimeistään 10'000 km:n jälkeen säätää. Pyörällä oli silloin ajettu hiukan vajaat 24000 km. Nyt on kilometrejä 36000.
No tänä syksynä ajattelin, että enpä enää vie merkkihuoltoon, vaan tilasin ajan pienkonekorjaamo Sauli Sirniöltä, joka tällä perällä on tunnetusti arvostettu mies. Eilen hain mopon ja Saulin "tuomio" oli huollon jälkeen: paot ylä,22,ylä,ylä,ylä,22. Imut:16,18 19,20 19,20 19,18.
Muuta: Edellisessä huollossa öljynsuodin oli väännetty älyttömän tiukkaan. Ilmansuodatinkoteloon tuleva alipaineletku, joka vaikuttaa ainakin alavääntöön oli irti. Letku on kuulemma niin tiukassa, ettei voi irrota itsekseen. Eli siis jäänyt edellisessä huollossa irti.
Falconer -loppu hyvin - kaikki hyvin
[color=#000080]Aikaa sitten kirjoittelin hiukka epäilevien sanojen kera paikallisesta Suzuki-huollosta koskien viime syksyn huoltokäyntiä. Lähinnä oli kysymys siitä, että huoltomiehen kanssa keskusteluani kävi ilmi, ettei hän tunnistanut busan tyyppivikoja esim. nokkaketjun kiristimen recallia. Jäi semmoinen olo, että kuinkahan muutkaan työt sitten luonnistaa...
Vuosi sitten sain nootin pyörää huollosta noutaessani, että kolmosimuventtiili on rajalla ja pitäisi viimeistään 10'000 km:n jälkeen säätää. Pyörällä oli silloin ajettu hiukan vajaat 24000 km. Nyt on kilometrejä 36000.
No tänä syksynä ajattelin, että enpä enää vie merkkihuoltoon, vaan tilasin ajan pienkonekorjaamo Sauli Sirniöltä, joka tällä perällä on tunnetusti arvostettu mies. Eilen hain mopon ja Saulin "tuomio" oli huollon jälkeen: paot ylä,22,ylä,ylä,ylä,22. Imut:16,18 19,20 19,20 19,18.
Muuta: Edellisessä huollossa öljynsuodin oli väännetty älyttömän tiukkaan. Ilmansuodatinkoteloon tuleva alipaineletku, joka vaikuttaa ainakin alavääntöön oli irti. Letku on kuulemma niin tiukassa, ettei voi irrota itsekseen. Eli siis jäänyt edellisessä huollossa irti. :angry:
Falconer :) -loppu hyvin - kaikki hyvin[/color]