turboista - auttakeee

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: turboista - auttakeee

Kirjoittaja gsxr » 13 Helmi 2009, 01:01

"joissa alkuperäisenä ei ole ollut katalysaattoria, käytännössä ennen 18.6.2003 käyttöönotettuihin"

Mistäs vuosimallista lähtien busassa on ollut katti?

Kirjoittaja gsxr » 05 Elo 2008, 23:13

Vaikuttais ihan hyvältä mutta rohkenen kuitenkin epäillä jostain kumman syystä...



Edited By gsxr on 1217967267

Kirjoittaja 84-1131181311 » 30 Heinä 2008, 12:11

Smoton sivuilla jotain höpinää..

Smoto: Testaustyöryhmän loppuraportti valmis

"Päästöille uusi testausmetodi

Päästömittausten osalta ongelmana on ollut 1.1.1991 jälkeen käyttöönotettujen pyörien vaatimustenmukaisuuden osoittaminen. Näiltä pyöriltä on vaadittu testausta ja todistusta jota ei useaan vuoteen ole ollut mahdollista saada koko valtakunnasta. Tämä on ohjannut rakentelua vanhempiin pyöriin, jos harrastaja on halunnut muutoskatsastaa pyöränsä. Uudempien pyörien ahtamisen ja turbottamisen muutoskatsastaminenhan on viime vuodet ollut käytännössä mahdotonta.

Jos testausprojektin loppuraportti hyväksytään sellaisenaan, niin tiedossa on merkittäviä parannuksia turboja ja ahtimia halajaville harrastajille. Raportti määrittelee päästöille ja äänille vaatimustason joka voidaan mitata ja tarkistaa jokaisella katsastuskonttorilla. EU-sääntelystä johtuen tätä kevyempää testausmenettelyä voidaan kuitenkin soveltaa vain sellaisiin moottoripyöriin, joissa alkuperäisenä ei ole ollut katalysaattoria, käytännössä ennen 18.6.2003 käyttöönotettuihin. Esimerkiksi rakennettujen fighterien aihiovalikoima kasvaa kuitenkin huomattavasti aikaisempaan nähden.

Tehon kasvun maksimirajoihin ehdotetaan myös muutoksia: Vanha 20% raja tai sitten uusi teho/paino suhteeseen perustuva raja 1kW/3kg jolloin teho saa nousta enintään 100%. Näistä kahdesta vaihtoehdosta voidaan sitten valita se, joka on parempi harrastajalle. "

Saas nähdä kuinka käy..

Kirjoittaja pete695 » 06 Huhti 2007, 20:54

tarkoitti varmaan tässä topicissa aiemmin mainittua katsastusta ym.. :thumbdown:

Kirjoittaja 103-1116517908 » 06 Huhti 2007, 19:44

Snake kirjoitti:Ooon samaa mieltä kstbh,,,,,,,,,,,,(cai menikö kirjaimet sekaisin,,)
?!?

Kirjoittaja 83-1175441819 » 06 Huhti 2007, 18:31

,,täälläkin se on käynyt häiriköimässä kaljapäissään :kippis:



Edited By Snake on 1176917270

Kirjoittaja 83-1175441819 » 06 Huhti 2007, 17:24

Mitä katsastuksia,,miksi?
Hmmmh,,
Kuka niitä katsoo,,,




Edited By Snake on 1176917213

Kirjoittaja Kujo » 05 Huhti 2007, 21:40

Jaku kirjoitti:Kuullostaa hyvältä ettei minunkaan rahat mene hukkaan :p Odotellaan milloin pajalta tulee viestiä että nyt noutovalmis :turbobusa:
Vesiruiskut on tullissa. Mut saatana täällä tulee lunta ihan homona, mahdollisesti ens viikon loppupuolella vois kuvitella testiä jos vaan kevät tulis heti huomenna...

Kirjoittaja Jaku » 05 Huhti 2007, 20:53

Kuullostaa hyvältä ettei minunkaan rahat mene hukkaan :p Odotellaan milloin pajalta tulee viestiä että nyt noutovalmis :turbobusa:

Kirjoittaja 84-1111176520 » 25 Maalis 2007, 20:55

Juu Moro.

Elikkä muutoskatsastuksesta on aivan turha haaveilla ilman päästömittausta,sanotaan mitä sanotaan katsastuskonttorilla/reilla. Ja jos käy siten,että katsastusinssi lupaa katsastaa turbo-laitteen,niin sitten kipinkapin se homma tekemään.


Niin ja turbokausi aloiteltu tänään.Voivoi sitä menoa,on se hieno...Hukkaportin ääni on uskomattoman kaunista säveltä korville... :1087 Meni kerrankin sijoitettu raha,erittäin,eritäin järkevään käyttöön ja oikeaan paikkaan.


Kiitokset vaan juu,asianomaiselle/-sille.Nyt seuraavaksi suunta Ruotsiin... Se munaeno ei ole kiva sukulainen... :thumbdown:

Kirjoittaja kajbusa » 29 Tammi 2007, 14:08

gold kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:eli vaikka nuo kaikki muut paperit saisikin niin, päästämittausta ei vielä(kään) saa suomesta? ja ruotsalainenkaan mittaus ei kaiketi oo kovinkaan halpa

Joo ei. 1500e, oli tulos mikä hyvänsä.
Korjataan hieman.. 1600e/mittaus + 300e/ todistus

Kirjoittaja 103-1116517908 » 26 Tammi 2007, 15:23

Jaakko kirjoitti:eli vaikka nuo kaikki muut paperit saisikin niin, päästämittausta ei vielä(kään) saa suomesta? ja ruotsalainenkaan mittaus ei kaiketi oo kovinkaan halpa
Joo ei. 1500e, oli tulos mikä hyvänsä.

Kirjoittaja Jaakko » 25 Tammi 2007, 11:23

eli vaikka nuo kaikki muut paperit saisikin niin, päästämittausta ei vielä(kään) saa suomesta? ja ruotsalainenkaan mittaus ei kaiketi oo kovinkaan halpa

Kirjoittaja villeh » 09 Tammi 2007, 20:21

joo eli tänään kävin konttorilla, rinnakkais paperilla kyllä onnistuu leimaminen, tai ainakin konttoripäällikkö ja teknisen tuen kaveri vakuuutti asian...
vaikka varmaan ketään ei kiinnosta...
MUTTA rinnakkais päästölapusta on löydyttävä moottorin tyyppi, ahtimen tyyppi ja ahtopaineet
lisäksi tarvitaan tehomittaus , desibeli mittausja ja todistus JARRUJEN ja ALUSTAN RIITTÄVYYDESTÄ TEHOLLE
PAHOITTELEN JOS TÄSTÄ VIESTISTÄ NYT PUUTTUU JOTAIN....




Edited By villeh on 1168372127

Kirjoittaja 103-1116517908 » 06 Tammi 2007, 11:41

villeh kirjoitti:ediittiä eli nämä ei sit viäläkään päde kuin -99 ja -00 mitsun tdo04
ai nytkö käykin kaikki nolla-neloset? aikasemmin tuossa puhuit että vain td04-16 käy..

luovuta jo. :pylly:

Ylös