Nokista asiaa.

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Nokista asiaa.

Kirjoittaja Fastard » 13 Joulu 2006, 21:50

ksthb kirjoitti:Toi nokkien ajoitus on helppo tarkistaa :shocked:
Oompa tehnyt pohjatyön sille.
Nokkakortin mukaisissa arvoissa ventiilin aukeemat vaihtotahdilla ykk:ssa on imu, 2,39 mm ja pako 2,00 mm mikäli välykset imu 0,20mm pako 0,25mm :smoking:
Hmm.. nämä mulla olevat mallit,hiottuna omiin nokkiin. ajoitukset: Type-S 2,9mm/2,5mm
Type-R 3,3mm/2,7mm

Hmm.. vakiot vaihtelee ja en oo oikeesti vakiotten ajoituksia mitannu ???
Täytyypi jossain vaiheessa kellottaa :bike:

Type-S nokkiin sain useamman tunnin säätämisen ja tarkistuksien jälkeen 2,84mm/2,46mm. Suuri kiitos Jampalle esityöstä ja neuvoista :bowdown: Noita lukemia ei välttämättä joka tyyppi ala jakamaan yleisesti, joten erittäin reilu meininki..

Kirjoittaja 107-1089231881 » 29 Marras 2006, 16:37

ksthb kirjoitti:Toi nokkien ajoitus on helppo tarkistaa :shocked:
Oompa tehnyt pohjatyön sille.
Nokkakortin mukaisissa arvoissa ventiilin aukeemat vaihtotahdilla ykk:ssa on imu, 2,39 mm ja pako 2,00 mm mikäli välykset imu 0,20mm pako 0,25mm :smoking:
Hmm.. nämä mulla olevat mallit,hiottuna omiin nokkiin. ajoitukset: Type-S 2,9mm/2,5mm
Type-R 3,3mm/2,7mm

Hmm.. vakiot vaihtelee ja en oo oikeesti vakiotten ajoituksia mitannu ???
Täytyypi jossain vaiheessa kellottaa :bike:
Listaan lisätty parit

Kirjoittaja akseli » 29 Marras 2006, 15:58

ksthb kirjoitti:Toi nokkien ajoitus on helppo tarkistaa :shocked:
Oompa tehnyt pohjatyön sille.
Nokkakortin mukaisissa arvoissa ventiilin aukeemat vaihtotahdilla ykk:ssa on imu, 2,39 mm ja pako 2,00 mm mikäli välykset imu 0,20mm pako 0,25mm :smoking:

hyvä kst :respekt: nyt kun nuo st 1sten asennusmilliarvot on tuossa listaa tähän myös type r type s ja vakionokkien vastaavat :pomppu:

Kirjoittaja 107-1089231881 » 28 Marras 2006, 22:38

Toi nokkien ajoitus on helppo tarkistaa :shocked:
Oompa tehnyt pohjatyön sille.
Nokkakortin mukaisissa arvoissa ventiilin aukeemat vaihtotahdilla ykk:ssa on imu, 2,39 mm ja pako 2,00 mm mikäli välykset imu 0,20mm pako 0,25mm :smoking:
Hmm.. nämä mulla olevat mallit,hiottuna omiin nokkiin. ajoitukset: Type-S 2,9mm/2,5mm
Type-R 3,3mm/2,7mm

Hmm.. vakiot vaihtelee ja en oo oikeesti vakiotten ajoituksia mitannu ???
Täytyypi jossain vaiheessa kellottaa :bike:




Edited By ksthb on 1164810951

Kirjoittaja 111-1149740061 » 28 Marras 2006, 22:13

Kyllähän toi säätäminen kävi mielessä, mut sen vaatima aika (lue raha) sai toisiin aatoksiin. Ilmeisesti noi sattu olemaan aika hyvin alueella, toki penkeissäkin on varmasti eroja puoleen tai toiseen. Persdynohan sen sitten kesän mittaan kertoo, paha vaan ku sillä on yleensä tapana kalibroitua alaspäin kesän kuluessa... :p

Kirjoittaja BussiJussi » 28 Marras 2006, 17:56

Minä, kun käytin omani vuosi sitten penkissä suunnilleen samoilla vireillä: 180hp.... Mulla ei kanssa koskettu nokkien ajoitukseen, kun oli alueella (+25hp vakioon). Penkittäjä kertoi, et oli käynyt samanlaisilla vireillä toinen busa, tulos <170hp:a. Siinä oli ollut kans nokat "tehtaan jäljiltä" Päivän töitä tehtyään, (olikohan peräti yli5 astetta toinen nokka heittänyt) oli saanut tehot 180hp:n pintaan. Eli ei aina Yoshimurallakaan välttämättä ajotukset kohdillaan uutuuttaan.



:p :p

Kirjoittaja 111-1149740061 » 27 Marras 2006, 22:28

En säätäny, tarvis moninkertasen ajan penkissä. Kattoo sit ens talvena jos laittas pattipäätä ja teettäs ton kannen.

Kirjoittaja Fastard » 27 Marras 2006, 22:15

Kieltämättä hyvät lukemat. Sääditkö nokkien ajoitusta?

Kirjoittaja 111-1149740061 » 27 Marras 2006, 22:14

Riku Motor lahdessa. Oon iteki ihan tyytyväinen, on vaan niin liukkaat tiet, ettei paljo uskaltanu avata...

Kirjoittaja BussiJussi » 27 Marras 2006, 21:50

orpopiru kirjoitti:Noniin st1 nokat paikallaan ja tänään kävi muuli penkissä. 188hv, 146Nm takapyörältä. Kokoonpano muuten K&N filsu, tre, akra evolution putki, pc3 ja kiila joka aikastaa sytkää 4 astetta.

:rocket
Hyvin on potkinut..... Missä penkissä?





:p :p

Kirjoittaja 111-1149740061 » 27 Marras 2006, 21:47

Noniin st1 nokat paikallaan ja tänään kävi muuli penkissä. 188hv, 146Nm takapyörältä. Kokoonpano muuten K&N filsu, tre, akra evolution putki, pc3 ja kiila joka aikastaa sytkää 4 astetta.

:rocket

Kirjoittaja 107-1089231881 » 26 Marras 2006, 14:30

BussiJussi kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Mitkä on busan vakio nokkien speksit? Tai mistä löytää? Kiitos......


:p :p

Vastaan itse, ja haluaisin varmistuksen. Tälläset arvot löysin internetin ihmeellisestä:

Stock in .346" 240ast. at.040"
Stock ex .244" 220ast. at.040"

Eli milleinä:

8,79mm/1mm
6,20mm/1mm


Oiskohan siellä päinkään?

:p :p
Hyvin lähellä. Muistaakseni Harrilta kuulin että mitatut arvot olis millistä milliin imu 232 ast pako 220 ast.

Kirjoittaja BussiJussi » 26 Marras 2006, 13:07

BussiJussi kirjoitti:Mitkä on busan vakio nokkien speksit? Tai mistä löytää? Kiitos......


:p :p

Vastaan itse, ja haluaisin varmistuksen. Tälläset arvot löysin internetin ihmeellisestä:

Stock in .346" 240ast. at.040"
Stock ex .244" 220ast. at.040"

Eli milleinä:

8,79mm/1mm
6,20mm/1mm


Oiskohan siellä päinkään?

:p :p

Kirjoittaja BussiJussi » 25 Marras 2006, 16:53

Mitkä on busan vakio nokkien speksit? Tai mistä löytää? Kiitos......


:p :p

Kirjoittaja PetriK » 23 Marras 2006, 22:44

Väänsin aikoinaan kättä tästä tylyttäjän kanssa ja hän sai mut vakuuttuneeksi siitä että kierrosrajoittaja olisi kakkospytyn syötön katkomista, mutta jos manuaali sanoo toisin niin täytyypä aloittaa uusi keskustelu miehen kanssa. Toisen huhun mukaan taas nopeuden rajoitus on tehty hieman myöhäistämällä sytytystä.

Ongelmia tulee jos kierrosrajoitin katkoo sytkää siitä että silloin paukkuu putkessa ja liekit lentää pitkälle taakse kun putkessa oleva seos syttyy. Sen sijaan jos katkoo injektoria niin mitään syttyvää ei siirry putkeen, mutta toisaalta jos siellä vaikkapa olisi jotain palavaa ja joitain kaasua niin voisihan tuo nakuttaa.

Milläs sivulla manuaalia tuo luki - niin ei tarvitse käydä koko manuskaa lävise ?

EDIT: Manuaalin sivu 7-21, siinä sanotaan suoraan että ylitettäessä 10.6k niin katkaistaan ignition primary current for all coils. Eli kierrosrajoitin tosiaan katkaisee kaikilta puolilta virran. Tämä taas ajaa kaasu/polttoaineseosta putkeen jossa se voi syttyä. Kannattaa ottaa änkkärin viimeinen osa pois jos aikoo NOS pyörällä ajella rajoittimelle saakka ;-)). Täytyypä jututtaa tylyttäjää.

Lisäksi löytyi tällainen toinen mielenkiintoinen huomio:
"With the update to the new 32-bit CPU the limiter restricts the max revs in 6th gear to about 10,200 rpm or so. Note that the TRE is still effective but mapping not correct although still works fine though."
lähde: http://www.hyp4r.com/hayabusa/enhancements.htm

saman suuntaista sanoo myös factorypro, eli ennakkoa on kuutosella laskettu hieman niin ettei kierrä loppuun saakka.
http://www.factorypro.com/images....omp.jpg

EDIT 2: Mua kiinnostaisi edelleenkin saada/ostaa käytetty/rikkinäinen ECU niin että pääsisi katsomaan mitä se on syönyt ja mitä sen avulla voisi tehdä. Esim. noi daveo:n rpm limiitin nostot on varmasti helppoja tehdä. Samoin yleensä karttojen ohjelmointiin löytyy keinot jos on tarpeeksi porukkaa mukana yrittämässä...




Edited By PetriK on 1164319895

Ylös