Ketjujen vaihto

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ketjujen vaihto

Kirjoittaja BaTTman » 31 Heinä 2010, 23:43

Tuossa noita jasan linkkejä tutkiskelin ja näyttäis että tollaset 18/40 välit vois olla ok... Mutta...busa vielä vakio ja enimmäkseen "touring" ajossa. Eli kerran-kaks jos käy kesässä radalla/kentällä, niin kannattaako noita vakio välityksiä ruveta muuttelemaan? Toisaalta menohalut on niin kovat että pienet muutokset esim kulutuksessa voi jättää huomioimatta.

Ei kukaan sattuisi järjestämään kimppatilausta ketju-ratas paketeista ? :p
Takaratastahan joku oli järkkäämässä, mutta entäs loput... Ketjuthan kestää monta kierrosta ennenkö loppuu kesken, mutta kait edes pari heppua saisi kimppaan?

Kirjoittaja martti » 25 Heinä 2010, 17:00

Ketjurasvari ni ei tartte ketjuja vaihella eikä just kiristelläkään :respekt:

Kirjoittaja busajasa » 25 Heinä 2010, 11:58

riihike kirjoitti:kiristysvarat loppu ketjuist, mitä mieltä ku 50 mm keskeltä, pitäs men 30 mm,muute huolissaa ku meinasin antaa pojallenni se hesaa,haenko ketjut ja rattaat ja vien harrikka kamul laittoon jos onnistuu :oho:


Kannattaa vaihtaa. Sitten menee taas noin 20tkm ilman isompia ketju huolia. Samalla rataat vaihtoon.

BaTTman kirjoitti:Ja minkäslaiset välitykset kannattas vaihtaa? Mielessä kummiskin olis ehkä kävästä kentällä kokeilemassa nopeuttakin. Parilla edellisellä kerralla saanut vain vitosen sisään. Eli kannattaako vaihtaa tiheämpään? Pienempi taka- vai eturatas?

Takasta on helpompi vaihdella. tässä threadissa lopussa on ekkeli jolla pystyy arvioimaan tehon tarpeen

Tässä taas threadi jossa tarkastellaaan välitysten vaikutusta. Tuolta löytyy myös ekkeli jossa voi muuttaa välityksiä ja nähdä niiden vaikutuksen.




Edited By busajasa on 1280048651

Kirjoittaja timppa72 » 25 Heinä 2010, 11:55

ei välttämättä kyllä kannata tihentämään mennä.ite kokeilin taka laittaa 45.mutta meni mun mielestä kyllä liian lyhyiksi.vaihdoin takas vakiot.varsinki jos meinaat nopeutta mennä testaan.

Kirjoittaja BaTTman » 25 Heinä 2010, 11:19

Ja minkäslaiset välitykset kannattas vaihtaa? Mielessä kummiskin olis ehkä kävästä kentällä kokeilemassa nopeuttakin. Parilla edellisellä kerralla saanut vain vitosen sisään. Eli kannattaako vaihtaa tiheämpään? Pienempi taka- vai eturatas?

Kirjoittaja riihike » 24 Heinä 2010, 20:32

kiristysvarat loppu ketjuist, mitä mieltä ku 50 mm keskeltä, pitäs men 30 mm,muute huolissaa ku meinasin antaa pojallenni se hesaa,haenko ketjut ja rattaat ja vien harrikka kamul laittoon jos onnistuu :oho:

Kirjoittaja 80-1089969269 » 06 Syys 2004, 14:08

sarviporo kirjoitti:kuinka niittasit ketjut...kestääkö?

Nittasin ketjut DIDin nittauslaitteella (sain lainaks kaverilta).
Siinä DIDin ketjupaketissa oli hyvät asennusohjeet,samalla laitteella saa ketjun myös katkastua siististi. Hyvin on kestäny ajoa yli 20tkm, pari euroopan reissua, kovaa ajoa autobaanalla.

Kirjoittaja sarviporo » 06 Syys 2004, 12:59

kuinka niittasit ketjut...kestääkö?

Kirjoittaja 80-1089969269 » 06 Syys 2004, 12:12

sarviporo kirjoitti:Mulla ketjut on samat (saksasta tilatut) mutta ne on ihan yhtä soittoa eli pitäis swingi tiputtaa alas.... joten sieltä pitäisn tietää mitä aukoa ja mitä ei ettei hirveesti tehtyä turhaa hommaa.

Joudut kyllä sen kejun katkaisemaan jokatapauksessa, sehän tulee svingin "läpi", eli älä turhaan irrota sitä svingiä!

Kirjoittaja sarviporo » 06 Syys 2004, 11:32

Mulla ketjut on samat (saksasta tilatut) mutta ne on ihan yhtä soittoa eli pitäis swingi tiputtaa alas.... joten sieltä pitäisn tietää mitä aukoa ja mitä ei ettei hirveesti tehtyä turhaa hommaa.

Kirjoittaja jarim » 06 Syys 2004, 08:45

Vasen sivukate ja se kotelo mikä on etuhammasrattaan ympärillä pitää purkaa pois. Älä löysää takarengasta ennenkuin saat etuhammasrattaan pultin irti. Pultin päässä oleva kuusiokolo lähtee (tai ainakin itsellä lähti) irti PITKÄvartisella avaimella, vaihde päällä ja takajarrun päällä seisomalla. Lujassa ovat, perkeleet, niinkuin varmaan pitääkin. :)

Vanhat ketjut rälläkällä poikki ja uudet tilalle, päinvastaisessa järjestyksessä. Ketjuthan on sitten niitattavat eikä mitään pikalukollista mallia, eikös? Suosittelen D.I.D:n 50ZVM:ää, laatu on loistava ja niittaus on inhimillinen homma verrattuna moniin muihin..

Kirjoittaja sarviporo » 06 Syys 2004, 07:44

miten ketjujen vaihto onnistuu helpoiten, antakaa vinkkejä mitä tarvii purkaa jne?

Ylös