Tyhjäkäynti ja teho - Toista liikaa, toista liian vähän

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Tyhjäkäynti ja teho - Toista liikaa, toista liian vähän

Kirjoittaja -Artsi- » 11 Maalis 2007, 22:46

Laitetaas tähän ketjuun jatkoksi: syksyn viimeisen ajolenkin jälkeen tyhjäkäynti oli reilut 4000 rpm. Mielenkiintoinen ajettava liikenneruuhkassa, pitkillä välityksillä...
Syyllinen löytyi sieltä mistä arvelinkin:
läpät

Kirjoittaja gsxr » 22 Syys 2006, 23:18

tetsa kirjoitti:-0.2
hmm...aattelin että mittarilukeman perusteella saattaisi voida ehkä päätellä että onko imuvuotoa mutta ei varmaan sittenkään...taitaa olla yksilöllisiä nuo mittarien näyttämät lukemat ainakin jossain määrin. :oho:

Pitää Kujon vinkistä vielä synkronoida kaasuläpät ja katsoa miten vaikuttaa.

Kirjoittaja tetsa » 22 Syys 2006, 13:44

-0.2

Kirjoittaja gsxr » 19 Syys 2006, 23:56

Rupesimpa tänään paikallistamaan mahdollista imuvuotoa start pilotin kaltaisella aineella mutta ei ainakaan vielä ole mitään löytynyt. Mitä muilla mcx busanisteilla ahtomittari näyttää kun käy tyhjäkäyntiä? Omassa noin -0,4bar.

Kirjoittaja gsxr » 19 Syys 2006, 00:53

On kyllä käynyt itselläkin mielessä tuo akselivälin pidentäminen, se tosin on runkomuutos joka vaatii katsastuksen, ainakin näin periaatteessa. Aikaisemmassa turbopyörässä oli jatkopalat ja oli kyllä huolettomampi ajettava kun ei keulinut yhtä terävästi.

Madaltaa tietysti vois, rauhoittaisihan sekin pyörän käytöstä kuten myös välityksien muuttaminen. Välityksien pidentäminen tosin kuormittaa vaihdelaatikkoa mutta sillä ei liene merkitystä ns. normaaliajossa.




Edited By gsxr on 1158616608

Kirjoittaja -Artsi- » 18 Syys 2006, 22:41

gsxr kirjoitti:Ihan vain tehojen hahmottamisen takia, miten on keuliiko Artsin menopeli kutosella? Omassani keula muuttuu hyvin kevyeksi ja pienestäkin kohoumasta irtoaa tien pinnasta. Pyörä on alustaltaan vakio.

Ei keuli enää. Välityksiä ja takahaarukkaa pidennetty niin pysyy matkamopon nenä alhaalla. Takakumi tosin tuppaa toisinaan pyörimään etukumia nopeammin...
Tehot kannattaa hahmottaa asianmukaisessa penkissä. Pieni raha kokonaiskonkurssissa.
:arskat:

Kirjoittaja 107-1126906030 » 17 Syys 2006, 15:09

jaa, liittyiskö jotenki kun täällä saksassa on hieman lämpösempää,mut mites toi pc joko niihin pikkuhiljaa vois alkaa luottaa... :turbobusa:

Kirjoittaja tetsa » 16 Syys 2006, 22:29

koinonia kirjoitti:juu pilotilla löytyy vuodot,mulla tekee tyhjäkäynti samaa kait sitten asia minkä kans joutuu elämään,sama pientä "röpöömistä"3000 rpm huitteilla,miten auttaiskohan pc3 tosin eikö ne ole aika herkkiä pimenemään..? :turbobusa:

Harri tais sun pyörästä pistääkin seoksia laihemmalle, kun tuppaavat rikkaalla käydä kun ei ahdot päällä.

Kirjoittaja tetsa » 16 Syys 2006, 22:20

Ei tullut luettua ihan tarkkaa, eli joskus kun tulee pidemmän siivun jälkeen risteykseen ja kytkin pohjaan niin käy hetken noin 1700 ja putoo jonneen 1200 ja sitten käy tasaseen. Sen jälkeen ei vaeltele. Se yks olvi tais olla liikaa.

Kirjoittaja Kujo » 16 Syys 2006, 20:27

Kyllä ahdetun tulee käydä tyhjäkäyntiä ihan tasaisesti. Imuvuotojen jälkeen kannattaa tarkistaa läppien synkronointi, ettei vaan olis päässyt iskemään back-fireä....

Kirjoittaja 107-1126906030 » 16 Syys 2006, 19:54

juu pilotilla löytyy vuodot,mulla tekee tyhjäkäynti samaa kait sitten asia minkä kans joutuu elämään,sama pientä "röpöömistä"3000 rpm huitteilla,miten auttaiskohan pc3 tosin eikö ne ole aika herkkiä pimenemään..? :turbobusa:

Kirjoittaja gsxr » 14 Syys 2006, 16:20

tetsa kirjoitti:Se aine on start pilot. 1700 käy välillä tyhjää= ominaisuus. 3tonnii ja nykii ja käy rikkaalla, omasta boksista laihemmalle.
Asia selveni,kiitos. Pitääpä hakea start pilottia varaosaliikkeestä. Ei se nykiminen sinällään mitään haittaa kun on niin pientä mutta voishan sitä käyttää pyörää säädettävänä kunhan kerkeää. Pääasia kuitenkin ettei laihalla käy. :)

Kirjoittaja tetsa » 13 Syys 2006, 21:25

Se aine on start pilot. 1700 käy välillä tyhjää= ominaisuus. 3tonnii ja nykii ja käy rikkaalla, omasta boksista laihemmalle.

Kirjoittaja gsxr » 13 Syys 2006, 15:23

Niin ja semmoista vielä että aikaisempia topicceja tutkimalla näyttäis siltä että ns. hyvin pienimuotoinen,juuri havaittava nykiminen ajettaessa tasakaasulla esim. kolmosella siten että kierrokset on kolmentuhannen jomminkummin puolin, lienee ominaisuus busassa?

Kirjoittaja gsxr » 13 Syys 2006, 15:18

kajbusa kirjoitti:Sytkäri on hyvä bensavuotojen etsinnässä :D :D :D

Ps. muista palovakuutus :thumbup:
Joo koitin jo kertaallen sytkärillä sitä isoa letkua joka lähtee tankin pohjasta kun sieltä näytti tihkuvan jotain nestemäistä...no ei sentään VITSI, VITSI :D :D :D

Ylös