Touring vai tuplakupla...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Touring vai tuplakupla...

Kirjoittaja toimeve » 13 Syys 2006, 20:37

JanneT kirjoitti:jarim kans laitettiin toissa iltana speedo healerit. Loppu se ylimääräisten kilometrien kertyminen. Tähän asti niitä onkin ainakin viimesen 10tkm aikana tullu ~10-15% liikaa. Ei hyvä.

toimeve hoi, multa saat kokeilla MRA kuplaa, tai vaikka koko pyörää, ihan kummin vain. Helpoin ois ollu tieten kokeilla eilen kun arinan nurkilla norkoiltiin, eipä vain tullu puheeksi. Ilmoittele jos heilut täällä Oulun suunnalla, tai vastaavasti mie voin ilmotella jos oon vaikka Rovaniemen suunnalla päin, sielläkin kun tulee sillon tällön kurvailtua. Niin ja ehkäpä lauantaina Pudasjärvelle, jos kelit sallii. :turbobusa:
...sitä oli niin hepakassa kun paljon hienoja pyöriä yhessä rivissä ettei tosin tullu mielhenkhän kävästä kokkeilemassa.

Mutta jos tosin lauantaina jaksaa herätä ajoissa, niin saatanpa kurvata Pudasjärvellä päiväkahvilla...eihän tuosta tule kuin reilun 600 km lenkki ja nethän on mukavia huikosia näillä pyörillä. Kattelemma siellä jos sinne ajelen.

Kirjoittaja 74-1155281906 » 13 Syys 2006, 20:34

jarim kans laitettiin toissa iltana speedo healerit. Loppu se ylimääräisten kilometrien kertyminen. Tähän asti niitä onkin ainakin viimesen 10tkm aikana tullu ~10-15% liikaa. Ei hyvä.

toimeve hoi, multa saat kokeilla MRA kuplaa, tai vaikka koko pyörää, ihan kummin vain. Helpoin ois ollu tieten kokeilla eilen kun arinan nurkilla norkoiltiin, eipä vain tullu puheeksi. Ilmoittele jos heilut täällä Oulun suunnalla, tai vastaavasti mie voin ilmotella jos oon vaikka Rovaniemen suunnalla päin, sielläkin kun tulee sillon tällön kurvailtua. Niin ja ehkäpä lauantaina Pudasjärvelle, jos kelit sallii. :turbobusa:

Kirjoittaja jarim » 10 Syys 2006, 20:13

toimeve kirjoitti:Huomena Kemijärvelle ajaessa pittää laittaa gepsi tankkilaukhun ja kalibroia mittari, kun tuota virhettä tuntuu olevan...mikähän lie ylleensä oikia noppeus kun mittari näyttää 120? Tuntuu että heittää kohtuullisen palijon. No, seleviää huomenna ellei jollakulla jottain näkemystä tuosta.
Mittarinopeus 120 = 110-111 oikeaa. Vakiovälityksillä.

Kirjoittaja toimeve » 10 Syys 2006, 18:42

No nyt pääsi ajamhan "tasasemmissa" olosuhtheissa: tuntu omasta mielestä ehottomasti paremmalta kuin tuo alkuperänen...ja ne eiliset riepottelut johtu nimenomhan siitä jumalattoman kovasta tuulesta, koskapa nyt meno huomattavasti tasasempaa.

Huomena Kemijärvelle ajaessa pittää laittaa gepsi tankkilaukhun ja kalibroia mittari, kun tuota virhettä tuntuu olevan...mikähän lie ylleensä oikia noppeus kun mittari näyttää 120? Tuntuu että heittää kohtuullisen palijon. No, seleviää huomenna ellei jollakulla jottain näkemystä tuosta.

Kirjoittaja toimeve » 09 Syys 2006, 17:14

Enpä viittiny alottaa uutta "ketjua" niin pistänpä tänne vaijaan 50 km kokemuksella tuosta uuesta MRA-touringpleksistä kontra alkuperänen, elikkäs asensin sen aamulla tuon originaalin tilalle ja pienen lenkin heitin. Tuntuma ja tulokset eivät välttämättä kerro ihan kaikkea kun nyt jumalaton myräkkä eli tuuli tempoili melekosesti, asteita +5 ja pisthenä iin päällä vettä vähän vihmo :p

Heti liikhelle lähettyä huomasin, että jotenki luontevamman olonen, kun pleksi ei peitä mittareitten yläreunoja...vähän niinkö enemmän sen näkönen kuin pitäis ollakki minun mielestä. Huom, siis tämä allekirjottanhen näkemys asiasta.

Vauhin ollessa 90 km/h ja alle pleksi toimii loistavasti (aikasemphan verrattuna): heittää tuulen sinne minne pittääki, visiiri pysy puhthana pienistä vesipisaroista. Suhinat ja muut kohtuulliset, joskin hartioille pyörittää. Mutta minkäs teet kun yläroppa on leviä. Ja komia :;):

100+ vauheissa sitten alakaa jotenki vaivaamhan, eli pyörittää joltisenki, tuntuu hartioissa entistä enemmän, eri lailla kuin tuolla alkuperäsellä joka ei suojannu yhthän ja tuuli tarttu sen takia "tasasesti", nyt vähän riepotti. Joskin tunnelma hyvin lähellä tuon aikasemman pyöräni CBR1000F:n ajotuntumaa noissa vauheissa, siinä oli vakiopleksi.

Ohittaessani muutaman auton letkan turvallisesti (tiiättä mitä se vauhti silloin on) niin jotenki helekutin levotonta oli etupäässä...johtu tietysti osittain myös tuosta tosi kovasta ja tempoilevasta, melekein myrskytuulesta, mutta tuntu, että pleksi "painu" alemmas ja anto jotenki "periksi"...tiiä sitten onko se tuommonen vai johtuko tosin tuosta kauhiasta vaihtelevasta tuulesta.

Omalle ajotottumukselle kuitenki tuo lyhyt tuulinen lenkki toi sen kokemuksen, että hyvä vaihto. Jätän kuitenki toistaseksi vielä tuon originaalinki ittelle, josko vaikka joskus tullee kävästyä kentällä kokkeilemassa vauhteja, niin en ehkä uskalla tuon touringin kans lähtiä kun jo noissa reippaissa ohitusvauheissa tuntu vähän rimpulalta...

Kaveri keltä tuon ostin oli laittanu tuplakuplan ja tykkäs siitä enemmän kuin tuosta, joskin oli minua viitisen senttiä pitempi joten silläki varmasti jottain tekemistä asian kans. Haluan kuitenki vielä kokkeilla tuota tuplakuplaaki josko semmosta Busaa pääsis kokkeilemhan niin ei tarttis arvailla.

Kirjoittaja race » 14 Touko 2006, 18:43

:bulb:..kumpi onpi parempi...onkos jonkun busassa tollainen touring plexi...millainen ero esim tohon tuplakuplaan... :apua:

Ylös