Kirjoittaja toimeve » 09 Syys 2006, 17:14
Enpä viittiny alottaa uutta "ketjua" niin pistänpä tänne vaijaan 50 km kokemuksella tuosta uuesta MRA-touringpleksistä kontra alkuperänen, elikkäs asensin sen aamulla tuon originaalin tilalle ja pienen lenkin heitin. Tuntuma ja tulokset eivät välttämättä kerro ihan kaikkea kun nyt jumalaton myräkkä eli tuuli tempoili melekosesti, asteita +5 ja pisthenä iin päällä vettä vähän vihmo :p
Heti liikhelle lähettyä huomasin, että jotenki luontevamman olonen, kun pleksi ei peitä mittareitten yläreunoja...vähän niinkö enemmän sen näkönen kuin pitäis ollakki minun mielestä. Huom, siis tämä allekirjottanhen näkemys asiasta.
Vauhin ollessa 90 km/h ja alle pleksi toimii loistavasti (aikasemphan verrattuna): heittää tuulen sinne minne pittääki, visiiri pysy puhthana pienistä vesipisaroista. Suhinat ja muut kohtuulliset, joskin hartioille pyörittää. Mutta minkäs teet kun yläroppa on leviä. Ja komia
100+ vauheissa sitten alakaa jotenki vaivaamhan, eli pyörittää joltisenki, tuntuu hartioissa entistä enemmän, eri lailla kuin tuolla alkuperäsellä joka ei suojannu yhthän ja tuuli tarttu sen takia "tasasesti", nyt vähän riepotti. Joskin tunnelma hyvin lähellä tuon aikasemman pyöräni CBR1000F:n ajotuntumaa noissa vauheissa, siinä oli vakiopleksi.
Ohittaessani muutaman auton letkan turvallisesti (tiiättä mitä se vauhti silloin on) niin jotenki helekutin levotonta oli etupäässä...johtu tietysti osittain myös tuosta tosi kovasta ja tempoilevasta, melekein myrskytuulesta, mutta tuntu, että pleksi "painu" alemmas ja anto jotenki "periksi"...tiiä sitten onko se tuommonen vai johtuko tosin tuosta kauhiasta vaihtelevasta tuulesta.
Omalle ajotottumukselle kuitenki tuo lyhyt tuulinen lenkki toi sen kokemuksen, että hyvä vaihto. Jätän kuitenki toistaseksi vielä tuon originaalinki ittelle, josko vaikka joskus tullee kävästyä kentällä kokkeilemassa vauhteja, niin en ehkä uskalla tuon touringin kans lähtiä kun jo noissa reippaissa ohitusvauheissa tuntu vähän rimpulalta...
Kaveri keltä tuon ostin oli laittanu tuplakuplan ja tykkäs siitä enemmän kuin tuosta, joskin oli minua viitisen senttiä pitempi joten silläki varmasti jottain tekemistä asian kans. Haluan kuitenki vielä kokkeilla tuota tuplakuplaaki josko semmosta Busaa pääsis kokkeilemhan niin ei tarttis arvailla.
[color=#000000]Enpä viittiny alottaa uutta "ketjua" niin pistänpä tänne vaijaan 50 km kokemuksella tuosta uuesta MRA-touringpleksistä kontra alkuperänen, elikkäs asensin sen aamulla tuon originaalin tilalle ja pienen lenkin heitin. Tuntuma ja tulokset eivät välttämättä kerro ihan kaikkea kun nyt jumalaton myräkkä eli tuuli tempoili melekosesti, asteita +5 ja pisthenä iin päällä vettä vähän vihmo :p
Heti liikhelle lähettyä huomasin, että jotenki luontevamman olonen, kun pleksi ei peitä mittareitten yläreunoja...vähän niinkö enemmän sen näkönen kuin pitäis ollakki minun mielestä. Huom, siis tämä allekirjottanhen näkemys asiasta.
Vauhin ollessa 90 km/h ja alle pleksi toimii loistavasti (aikasemphan verrattuna): heittää tuulen sinne minne pittääki, visiiri pysy puhthana pienistä vesipisaroista. Suhinat ja muut kohtuulliset, joskin hartioille pyörittää. Mutta minkäs teet kun yläroppa on leviä. Ja komia :;):
100+ vauheissa sitten alakaa jotenki vaivaamhan, eli pyörittää joltisenki, tuntuu hartioissa entistä enemmän, eri lailla kuin tuolla alkuperäsellä joka ei suojannu yhthän ja tuuli tarttu sen takia "tasasesti", nyt vähän riepotti. Joskin tunnelma hyvin lähellä tuon aikasemman pyöräni CBR1000F:n ajotuntumaa noissa vauheissa, siinä oli vakiopleksi.
Ohittaessani muutaman auton letkan turvallisesti (tiiättä mitä se vauhti silloin on) niin jotenki helekutin levotonta oli etupäässä...johtu tietysti osittain myös tuosta tosi kovasta ja tempoilevasta, melekein myrskytuulesta, mutta tuntu, että pleksi "painu" alemmas ja anto jotenki "periksi"...tiiä sitten onko se tuommonen vai johtuko tosin tuosta kauhiasta vaihtelevasta tuulesta.
Omalle ajotottumukselle kuitenki tuo lyhyt tuulinen lenkki toi sen kokemuksen, että hyvä vaihto. Jätän kuitenki toistaseksi vielä tuon originaalinki ittelle, josko vaikka joskus tullee kävästyä kentällä kokkeilemassa vauhteja, niin en ehkä uskalla tuon touringin kans lähtiä kun jo noissa reippaissa ohitusvauheissa tuntu vähän rimpulalta...
Kaveri keltä tuon ostin oli laittanu tuplakuplan ja tykkäs siitä enemmän kuin tuosta, joskin oli minua viitisen senttiä pitempi joten silläki varmasti jottain tekemistä asian kans. Haluan kuitenki vielä kokkeilla tuota tuplakuplaaki josko semmosta Busaa pääsis kokkeilemhan niin ei tarttis arvailla.[/color]